Plusfresc ha acollit aquest matí la presentació de la campanya de tardor dels productes de Producció Integrada, poma i pera. Aquesta proposta és finançada amb els fons del FEADER, DARP i propis.

La mateixa ha comptat amb la presència de la Directora General d’Agricultura i Ramaderia de la Generalitat de Catalunya, Sra. Teresa Masjuan, el president del Consell Català de la Producció Integrada, Sr. Antoni Escarp, el director general de Plusfresc Sr. Francisco González, així com el director de frescos de Plusfresc Sr. Antoni Pueyo. També ha comptat amb representació del sindicat Unió de Pagesos, productors i centrals comercialitzadores.

L’acció promocional es durà a terme en 28 establiments de Catalunya per donar a conèixer als consumidors els beneficis dels aliments produïts d’acord amb aquest sistema productiu, mitjançant mètodes respectuosos amb la salut humana i el medi ambient i que els seus beneficis estan garantits mitjançant una certificació oficial.

Concretament, la campanya es farà els divendres i dissabtes des del 21 d’octubre fins al 25 de novembre als centres Carrefour, PlusFresc i CanTorreta, amb els productes de poma i pera etiquetats amb aquest distintiu de qualitat.

Durant la promoció les hostesses informaran els consumidors sobre el significat de la producció integrada i la forma d’identificar els productes, alhora que oferiran degustacions amb pera Conference per tal de fomentar la venda de productes de proximitat i de producció integrada. En total, la campanya consistirà en 672 hores de promoció.

Els consumidors trobaran els productes (pomes i peres) identificats amb una marieta, que simbolitza el respecte per la fauna i la flora locals, i també pel pagès i el consumidor.

Aquest any s’informa el consumidor d’altres productes que també es poden adquirir a l’establiment identificat amb la marieta, com és el vi RAIMAT, l’Oli Degustus (Cooperativa Agroindustrial Catalana de La Granadella) producte que també és present a Carrefour i/o Plusfresc i que està certificat com a producció integrada.

En aquesta campanya d’hivern 2016 el consumidor, trobarà en punt de venda un producte, com la DOP Pera de Lleida, que està certificat en producció integrada i, alhora, està sota una IGP/DOP.
Agrupacions que participen en la campanya.

Les empreses (agrupacions) certificades en producció integrada que participen en la campanya mitjançant la venda de productes per als establiments Carrefour, PlusFresc i Casa Pairal són: Actel, Giropoma, Nufri, Fruits de Ponent, Cooperativa de Soses “Don Sol”, Grup Fruiter, Fruilar, Arilfrut i Raimat.