El Consell Català de la Producció Integrada (CCPI) posa en marxa, per setè any consecutiu, finançada amb fons FEADER, del DAAM i propis, una campanya de promoció en 35 establiments de Catalunya per donar a conèixer als consumidors els beneficis dels aliments produïts d’acord amb aquest sistema productiu. Aquest any s’incorporen nous establiments 22 el nombre d’establiments Carrefour i 13 les de PlusFresc.

La campanya es realitza en dues etapes. La primera a l’estiu (juliol i agost), en què els cultius d’estiu com préssec, nectarina, paraguaià, cirera, etc. tenen més presència en el punt de venda; i la segona a l’hivern (octubre i novembre), en què la poma i la pera són les referències que es trobaran al mercat identificades.

A la campanya d’hivern s’estan tancant les negociacions per incorporar a Consum.
Concretament, la campanya d’estiu es farà els divendres i dissabtes des del 8 de juliol al 19 d’agost. Durant la campanya de promoció les hostesses informaran els consumidors sobre el significat de la producció integrada i la forma d’identificar els productes, alhora que oferiran degustacions per tal de fomentar la venda de productes de proximitat i de producció integrada. En total, la campanya consistirà en 1.200 hores de promoció.

La finalitat de la campanya és donar a conèixer al consumidor les característiques dels productes de producció integrada, és a dir, que són aliments de Catalunya, que s’han produït mitjançant mètodes respectuosos amb la salut humana i el medi ambient i que els seus beneficis estan garantits mitjançant una certificació oficial.
La campanya en punt de venda s’acompanya d’una campanya de promoció en televisió amb la retransmissió de l’spot a TV3 i 8tv. Els espectadors podrán veure l’espot durant part de la campanya de promoció als programes següents; el Gran Dictat, Espai Terra, i Divendres de TV3, i 8 al dia de 8tv.
En l’acte de presentació s’informarà també de la campanya que es realitza conjuntament amb ALESSA i els Consells Comarcals del Segrià, Pla d’Urgell i Urgell pel foment de la producció integrada en els menús escolars.

Eslògan de la campanya:

Aliments locals, aliments de confiança
Respecten la terra i el medi ambient
Són bons per a tu
Són de Catalunya

EMPRESES QUE PARTICIPEN A LA CAMPANYA
Les empreses (agrupacions) certificades en producció integrada que participaran
a la campanya mitjançant la venda de productes per als establiments Carrefour, i
PlusFresc . Actel SCCL, Giropoma, Nufri, Fruits de Ponent, Don Sol, Grup Fruiter. Fruilar, Arilfrut i Girona Fruits.